Byť dokonalým či radšej originálnym? #VJEDINECNOSTIJEKRASA


Krátke a rovné riasy, malé a úzke pery, pigmentové škvrny, jemné vlasy takmer bez šance na úpravu podľa mojich predstáv... Mohla by som pokračovať menovaním toho, čo sa mi na sebe nepáči a čo musím stále korigovať. Pri troške snahy nájdem toho viac a zapíšem minimálne 10 riadkov. Ale hoci sa k dokonalosti nikdy nepriblížim, nevadí, lebo #VJEDINECNOSTIJEKRASA. Tak znie heslo novej jarnej kampane, ktorú spustila dňa 1. 3. DM drogéria.


Kampaň DM drogérie sa zameriava na prirodzenú krásu a útočí na každého, kto by sa ju opovážil spochybniť. Súčasťou nej je súťaž, o ktorej si povieme na konci článku.

Keď nedokonalosť bolí...

zdroj: blog New Bridget

Keď sa tak zamýšľam nad odkazmi, ktoré video a kampaň nesú, musím s nimi súhlasiť. Ale nebolo to tak vždy. Nie je ľahké registrovať kritické pohľady, komentáre a len tak mávnuť nad nimi rukou. Tu a tam vám ujde ruka pri líčení, inokedy sa vám nepodarí dobre zladiť farby i vzory v outfite, to sú také bežné problémy, kde vás kritika posúva ďalej. Čo ma posúvalo späť a tlačilo do zeme, boli narážky na moju postavu. Dosť presne som svoje skreslené vnímanie samej seba popísala v článku na blogu NewBridget: Anorexia v trochu inom garde

Aj tie nevyslovené ma kedysi žrali. Nemusím byť mentalista, aby som uhádla myšlienky niektorých ľudí. Pozrú mi do taniera, potom na mňa, hodia grimasu a už je to jasné. V duchu polemizujú o tom, či aj ľudia pri tele potrebujú jesť. Alebo dám za príklad bežný obchod oblečením. Minule si ma v New Yorkerovi jedna pani pri stojane s dámskymi tričkami premerala od hlavy po päty a nasadila pohŕdavo-posmešný výraz. Je nad slnko jasné, že v drvivej väčšine obchodov, kde je bežnou veľkosťou XS a tou najväčšou veľkosť L, ostávam absolútne bez šance. Ale tá nevyslovená otázka "A ty sa chceš ako vmestiť do tých tričiek?" dobre dlho visela vo vzduchu, kým sa pani otočila. Mala som sto chutí jej odpovedať, že aj silnejší ľudia môžu mať štíhlych priateľov, no nestála mi za to. A viete prečo? Lebo niektorí menej povrchní ľudia vidia krásu i tam, kde ju vy nevidíte a kilá vám nepridávajú! Fotka vyššie pochádza zo stretnutia, ktoré organizovala práve DM drogéria. Bola samozrejme umelo rozšírená, aby som vám ukázala, ako som sa videla, než som pochopila ešte jednu vec.

Nemusíte sa páčiť výzorom, ale srdcom a činmi


Je v poriadku nebyť dokonalým. Na strednej škole som mala také heslo. "Komu sa nepáčim, nech sa na mňa nedíva." Netuším, prečo som po škole podľa neho nežila, ale už mi to došlo. Aj takto nedokonalá môžem byť pre niekoho krásna. Už fotky z fotoateliéru Zuzany Gavulovej (v outfitoch vybraných Barborou Yurkovič a s líčeniami od Lukáša Kimličku) ukázali, že na tom zasa nie som až tak zle. Veľa v postoji zmenil aj môj vzťah. Môj terajší priateľ ma berie takú, aká som a nepotrebuje ma meniť. I jeho priatelia ma už vnímajú inak. Spočiatku aj v ich očiach bolo vidieť posmech. Ba jeden z nich aj utrúsil poznámku, že my dvaja sme ako komár a balón. 

Svoj výrok oľutoval, ako zistil, že je jeho kamarát komár vo vzťahu s balónom šťastný. Keď mu dnes ten balón pošle čerstvo upečenú žemľovku, ktorú mu nikto iný nepripraví, úsmev zväčší o 5 čísel. Pozdravujem Peťa. :-) 

Priatelia vedia, kto skutočne som, prečo vyzerám ako vyzerám a asociácie typu "postava vs. jedlo a oblečenie" sú aspoň u nich minulosťou. Kto mi priateľom nie je, nechce ním byť a spoznať ma, ten nech si myslí čokoľvek. Je mi to jedno. Páčiť sa všetkým nie je moja povinnosť. 

Keď sa nedokonalosť stáva výhodou


Aj keď nie som dokonalá, môžem mať svoj vlastný blog a písať pre vás články. Môj blog je totiž jedinečný v tom, ako k testovaniu a recenzovaniu produktov pristupujem. Články sú dlhšie, čo môže byť pre niekoho nedokonalé, ale povrchnosť tu nemá svoje miesto. Nezaujíma ma iba vzhľad. Zameriavam sa aj na samotné zloženie a účinky. 

Jedinečná je aj moja pleť. Má širokú paletu problémov, čo môže byť považované za veľký nedostatok. V ich popise sa však môžete nájsť a moje tipy vám môžu dobre poslúžiť. Mám tiež veľa priateľov, ktorým môžem pre svoj široký záber pomáhať a robím to rada. Škoda a prax mi totiž umožnili získať veľa skúseností. Šíriť ich a obohacovať sa o nové, to je moja povinnosť.  Aj radosť. Som pôvodne farmaceutická laborantka a svoju (už bývalú) prácu som vždy milovala, takže keď môžem i dnes niekomu poradiť, cítim sa byť vo svojom živle. S poznatkami sa potom podelím so všetkými čitateľmi. 


Kompletné líčenie z článku Trend IT UP dymové líčenie očí (časť 2.)
Na mojom blogu práve preto nenájdete iba krémy pre mastnú, suchú a citlivú pleť. Ani líčidlá pre modro-zelené oči a béžový tón pleti, hoci ja takú mám. Nikto sa vo mne nenájde na 100% a vždy uvidíte i fotky bez líčenia. Môj blog je však miestom s pestrou skladbou produktov rôzneho druhu. Sú tu produkty od rôznych značiek na rôzne typy pleti a rôzne účely. Všetky pre Vás triedim s pomocou menoviek, aby sa vám tu ľahšie orientovalo. Napríklad i taká kozmetika Balea má svoju menovku s označením Balea.

Ukážte sa a buďte sami sebou


Ako som už napísala v úvode, aj kontúry mojej tváre a detaily majú od dokonalosti ďaleko. Ale nebránim sa ju ukázať nenamaľovanú. Viem, že niektoré z vás by sa takto v živote neukázali. Sú i blogerky, na ktorých blogoch nikdy nenájdete žiadne fotky tváre a tela. Mne to ale nepríde byť úplne v poriadku. Baby, zmeňte to. Naberte odvahu. Šíriť slovo nestačí, ľudia potrebujú vidieť dôkazy. To je dôvod, prečo hľadajú na internete blogy a recenzie. Chcú spoznať produkt i človeka, ktorý o ňom píše. 

Povedzme si to takto. Keby vám niekto napísal na nejakej zoznamke, nemal by fotku vo svojom profile a vy by ste ho nepoznali osobne, ako dlho by vás bavilo s ním diskutovať? Týždeň? Dva? Neboli by ste naňho zvedaví? Veď keď sa s niekým bavíte, chcete mu pozerať do tváre. Ja nechcem, aby mi na blog chodili IBA moji priatelia a známi, ktorí ma môžu kedykoľvek stretnúť v Žiline či na Kysuciach. Tí vedia, ako sa líčim a čo používam. Tento blog píšem AJ pre ľudí z Bratislavy, Košíc, Banskej Bystrice, Trenčína, Popradu a iných miest. Pre tých, ktorí ma nepoznajú.

Písať o niečom a nepostaviť seba alebo inú konkrétnu osobu za príklad je rovnaké, ako keby som v lekárni propagovala nikotínové žuvačky a tiahol by zo mňa cigaretový dym. Nikto by mojim argumentom o kvalite produktu neuveril. Aj ten človek pri počítači si môže o vás myslieť čokoľvek. Preto nikdy nenapíšem, že je nejaké líčidlo dobré bez toho, aby som vám to ukázala. Ak testujem mejkap so stredným krytím, musíte vidieť tú nedokonalosť (občas je to fakt hrôza), ktorú má prekryť. Keď mi niečo zmaže pigmentovú škvrnu, tak ju najskôr odfotím, aby ste potom videli, že už na tom mieste viac nie je. Ukážem sa"škaredá", ale potom si dám o to viac záležať na výsledku zmeny. Je totiž v poriadku snažiť sa priblížiť k dokonalosti a korigovať nedostatky. To je tiež slogan môjho druhého blogu, ktorý vidíte v dizajne.

Ak by to nebolo v poriadku, mali by sme iba časopisy s vyretušovanými fotkami modeliek a neexistovali by beauty blogy. Ako sa píše hneď v úvode kampane, byť perfektný je nuda. Aj nás už nudia tie perfektné tváre, kvôli ktorým trpíme mindrákmi. Myslím si, že každý čitateľ aspoň podvedome dúfa, že raz nájde na blogu preňho dokonalej osoby i nedokonalú fotku. Chce sa na vlastné oči presvedčiť o tom, že články nepíšu bábiky Barbie a Kenovia, ale skutočné ženy, skutoční muži a každá osoba má na sebe niečo, voči čomu môže mať výhrady. Dokonalosť je znepokojujúca, krásna jedinečnosť pravý opak.

Je nutné pochopiť, že aj pri tom najväčšom úsilí o zmenu vždy ostane niečo, čo sa vám zmeniť nepodarí. Ani ja cvičením určite nedosiahnem miery 90-60-90. Chodím cvičiť, aby som sa cítila krajšie a bola zdravá. Aj na mojej tvári by mal estetický chirurg čo vylepšovať. Môžem si pomôcť jedine dekoratívnou kozmetikou a skúšať nové líčenia. A práve tieto malé nedostatky dovedna vytvárajú osobité črty, ktoré mňa, vás i každú inú osobu robia jedinečnou a jedinečne krásnou. 


Dokážte, že tomu veríte v súťaži


Nemusíte sa páčiť iným. Buďte sami sebou a milujte všetko okrem všednosti. A dokážte to verejne trebárs tým, že sa zapojíte do súťaže na stránke http://sutaz.activebeauty.sk/, kde nahráte svoju jedinečne nedokonalú a krásnu fotku. Vystavte na obdiv svoje jedinečné sexy pehy, svoj jedinečne veľký či malý krásny nos, pigmentové škvrny pripomínajúce leoparda a strie ako tiger (a šelmy vyzerajú vznešene). Spravte to, lebo #VJEDINECNOSTIJEKRASA.

Jedineční víťazi prvej až tretej ceny budú kompletne nastylovaní a oblečení do oblečenia značky Zoot. V priblížení sa k dokonalosti im bude nápomocná uznávaná stylistka Barbora Yurkovič, ktorá na DM evente radila aj mne. Už len kvôli jej fundovaným radám vám odporúčam do toho ísť, stojí to za to. Štvrtou až desiatou cenou je kozmetický kufrík s náplňou z kozmetiky Trend IT UP podľa vlastného výberu, na ktorú dostanete poukážku v hodnote 50 EUR a posledných 10 cien sú 20-eurové poukážky (za to vám tiež vyjde more kozmetiky Trend IT UP). Ak to nespravíte kvôli cenám, spravte to ako láskavosť pre seba.
ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

  1. Wow, úplně krásně napsáno. S těmi fotkami na blogu máš asi pravdu. I já si fotky ořezávám, aby šlo vidět jen to nejpotřebnější, protože si moc dokonalá nepřipadám, ale plánuji to změnit. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes