Gigalash: sérum na rýchly rast rias


Priznám sa, že aj mne sa páči tá myšlienka zažmurkať a spraviť riasami prievan. A sú séra, ako napríklad Gigalash, ktoré Vám to sľúbia. Platí v prípade tohto séra to známe "Sľuby sa sľubujú...", alebo je to pravda?

Než pristúpim k recenzovaniu, mali by ste o mne  vedieť, že aj ja sa občas dokážem pustiť do neprebádanej oblasti, riskovať a pomýliť sa. Ja som totiž taký človek, čo sa učí metódou pokus/omyl, zásadne nečítam manuály a ani informácie o produktoch. Ak sa na niečo cítim, nechcem byť rozptyľovaná návodmi a chválospevmi o produktoch. Napríklad som sa pustila sama a bez návodu do montáže kancelárskeho kresla a PC stolíka. 

Stolík drží pohromade už 8 rokov, takže som ho poskladala dobre. Keď som ale sadla na svoje kreslo a oprela sa, prekotilo ma dozadu a ja skončila horeznačky. Po montáži mi ostala voľná taká skrutka, ktorá mala držať operadlo vo vzpriamenej polohe. :-p S návodom by som bola na to prišla... ale... však viete. Ani sérum Gigalash som si nepreštudovala podrobne. Videla som len zloženie a zo začiatku dávala sérm aj na riasy, čo nebolo také nutné. Až potom mi to docvaklo, že by to mohlo byť aj zbytočné.

Ale pokusy a omyly potrebujem, pretože ma vedú k väčšej opatrnosti. Vlastné skúmanie kozmetiky je pre mňa tiež potrebné, pretože prečítať / vypočuť niekoho slová a len zhodnotiť, či s nimi súhlasím alebo nie - to je jednoduché. Také informácie nájdete na každom blogu a moc vám v rozhodovaní nepomôžu. Preto v mojich článkoch nachádzate aj vysvetlené mechanizmy účinkov a všetku teóriu. Ja tu nie som v roli testovacieho králika, ktorý rozžiari alebo spáli svoj kožúšok a len skonštatuje, ktorý z tých dvoch výsledkov dosiahol. Hodnotím aj mieru pravdepodobnosti a pravdivosti toho, čo výrobcovia o produktoch napíšu či povedia.

Gigalash sérum na rýchly rast rias a jeho princípy

Sérum Gigalash mi prišlo pred Vianocami, prišlo v krásnom obale a dostala som dve balenia. Distribútor si dal záležať na prvom dojme. Balenie potešilo očko.

Sérum som začala používať koncom januára (dovtedy som mala rozskúšané riasenky, ktoré mali aj vyživovať a nechcela dosahovať skreslené výsledky), potom som s používaném séra po mesiaci prestala. Vysvetlím nižšie. V marci som sak nemu vrátila a bez prestávky ho používala cca 3 mesiace. Prvý mesiac som ním potierala aj riasy, zvyšok času som ho aplikovala len ku korienkom. Občas som ním ale predsa pretrela aj riasy. Aj to vysvetlím.


Začnime teóriou, aby ste pochopili, ako má fungovať sérum Gigalash. Zelenou farbou je označená len hrubá teória o tom, čo sme ako ľudia schopní zmeniť a v čom by nám mohlo sérum pomôcť. Aby som text odčlenila od skúseností, v závere každého odstavca nájdete kurzívou a podčiarknutým písmom výsledky, ktoré som reálne v každom bode dosiahla ja.

Život rias - krátky i dlhý, je to individuálne

Riasy sú svojou anatómiou i životným cyklom v mnohom podobné vlasom a chĺpkom. Každá riasa, každý chĺpok i vlas potrebuje svoj folikul. Je to vačok, z ktorého vyrastá a z ktorého prijíma výživu. Aj riasy však majú (podobne ako vlasy) svoju životnosť. Prechádzajú fázou rastu, pokoja i prechodnou fázou a telo ich nebude donekonečna zásobovať. I ten vlas raz vypadne a nijako ho tohto osudu neušetríte. Vypadne a basta.

žka života i schopnosť adaptácie na nové podmienky je individuálna vec. Niekomu narastú za dva roky vlasy až po zadok a niekomu maximálne po plecia. Niekto má riasy od narodenia dlhé a čierne, niekto celý život krátke, rovné a bledé. Niekto zošedivie za 20 rokov, niekomu vlasy kompletne zbelejú či vypadza pár mesiacov. A sa toto zmeniť? Čiastočne to vieme ovplyvniť životosprávou a čiastočne kozmetikou, ale nikdy NIE úplne

Riasy je nutné vyživovať zvnútra, čiže treba dať telu všetko, čo potrebuje. Taktiež im ale môžeme pomôcť výživou kozmetickou a to tak, že budeme sérum Gigalash aplikovať čo najbližšie ku korienkom rias. V praxi to znamená, že ním namaľujete pozdĺž rias na hornom i dolnom viečku akúsi linku a umožníte tekutine, aby sa vstrebala.

Sérum má tomu prispôsobený obal, ktorý vyzerá ako očná linka. Objem jedného séra je 6ml, kúpite ho za 30 € a jedno balenie by Vám malo vydržať pri takomto používaní 6 mesiacov. Ja som ho najskôr používala štyri týždne a potom prestala. Štetcom som si totiž vždy zašla do oka a potom slzila ostošesť, tak ma to nebavilo. A tie výsledky sa mi nezdali až také super.



Ale chcela som ho i tak poriadne odskúšať. Dala som si záväzok, že vydržím 3 mesiace. Keďže sa poznám, pri ďalšom štarte používania som už nastavila aj upomienky do mobilu, aby som naň večer nezabúdala. Už som ho používala len pri korienkoch a domíňala celé balenie. Vydržalo kratšie ako pol roka, ale to pre tú aplikáciu na riasy. Keď skúšať, tak do poslednej kvapky, nie?

Sľub č.1: Efekt už za 7 dní
 
Ja by som si asi netrúfla každému sľúbiť, že za 7 dní uvidí efekt. Je niečo iné, keď o riasy prídete trebárs po vážnej chorobe, úspešne sa uzdravíte a vo vašom tele práve teraz veselo prebiehajú regeneračné procesy. Kde sa telo uzdravuje, tam my môžeme pomôcť vhodným doplnkom. Kde prebieha opak, tam nepomôže ani zázrak, nieto sérum. Ak ale uvážime, že rastová fáza trvá bežne tých 30 dní a va životospráva je super, tak za 7 sa už vo vnútri niečo diať môže. Len neviem, či to každý aj uvidí aj navonok.

Nie, ja som teda po 7 dňoch nevidela zlepšenie ani prvý krát, dokonca ani druhý krát. A to som sa pozerala veľmi pozorne, skúmala riasy dotykom a aj ich líčila. Ale čo sa dialo pri korienkoch, to neviem.

Sľub č.2: Predĺženie rias

Čo môžeme pre vlasy, riasy a ich dĺžku spraviť je len to, že im doprajeme správnu výživu a dokonalú starostlivosť v čase, keď rastú. Nie vždy a nie každému sa asi podarí oklamať telo a zmeniť dĺžku rastovej fázy. Dosť pochybujem, že sa sama od seba predlži, no riasy budú rásť rýchlejšie a za svoj obmedzený čas stihnú narásť dlhšie, alebo aspoň stihnú narásť. :-)

Aby sa to mohlo diať, sérum Gigalash údajne využíva tzv. EPM enzýmy, po ktorých pôvode som sa pokúšala pátrať. Nebolo mi známe, že by mala existovať nejaká špeciálna skupina enzýmov s pomenovaním "EPM" a že by dokonca takých enzýmov malo byť viac. Slovenská stránka pravdepodobne nemá správne preloži materiály. Používa množné číslo, no nejde o enzýmy, ale s najväčšou pravdepodobnosťou komplex zvaný "Enzyme EPM". O komplexe nie sú štúdie a registračnú známku som nevygooglila (neviem nájsť), no jeho súčasťou má byť 10 aminokyselín (ďalej už budem používať len skratku AMK). Zloženie bude asi tajné, ale ja to tipujem na arginín, metionín, cysteín, cystín, tyrozín a možno aj taurín. Tie ďalšie si netrúfam hádať, ale viem, že týchto 6 AMK je naozaj dôležitých pre rastový cyklus rias i vlasov a najúčinnejšie sú, keď sa kombinujú s vitamínom C a vitamínom E. Takmer všetky prípravky proti vypadávaniu vlasov sú takto stavané. 

Nebude náhoda, že sérum Gigalash vitamíny naozaj obsahuje a nachádza sa v ňom práve spomínaná kombinácia. Vitamín C je potrebný pre tvorbu kolagénu, ktorý patrí k dôležitým stavebným látkam rias a vlasov. Vitamín E je antioxidant a chráni riasy pred vonkajšími vplyvmi (i vnútornými - funguje proti starnutiu, čo už z tohto blogu viete).

Aby boli séra na riasy (všeobecne) ešte účinnejšie, výrobcovia pridávajú aj nejaké ďalšie extrakty rastlinného a živočísneho pôvodu, ktoré sú taktiež zdrojmi niektorých proteínov, vitamínov, minerálov a stopových prvkov potrebných k rastu. Inak to nie je ani v prípade Gigalash.

Gigalash sérum obsahuje rastový gén (WOOL BURSA GROWTH GENE), ktorý sa podľa všetkého podieľa na raste vlny u oviec. "Bursa" znamená vačok alebo púdro, "growth gene" je rastový gén, "wool" sa prekladá ako vlna a keďže zdvojom vlny sú ovečky, dospela som k tomuto záveru. Opäť, štúdie som nenašla žiadne, ale aj ovečky na vytvorenie určitého porastu potrebujú proteíny. Presne ako my, takže sérum istotne obsahuje nejaké proteíny, no tajomstvo rastu ovčej vlny ostane na mojom blogu neobjasnené. Výrobca si to asi stráži.

Na obale sa uvádza aj istý FOUMINGZHISUAN SODIUM. Ani v prípade tejto sodnej zlúčeniny s počínšteným (či skomoleným?) menom však vážne netuším, o čo kráča. Buď ide o preklep, alebo nejaký nový vynález. Tipujem preklep.

Je mi ľúto, že neviem poskytnúť presné info, no myslím, že pri obsahu AMK (ak tam naozaj sú a EPM Enzyme nie je bájkou) je predĺženie rias reálne očakávateľné a rast by sa mal u niektorých ľudí zrýchliť. Môžem potvrdiť, že počas mojej práci v lekárni som spovedala viaceré dámy, ktoré používali prípravky s AMK na vlasy. Ak boli fyzicky zdravé, vlasy im naozaj rástli rýchlejšie a museli chodiť častejšie na dofarbovanie či opravy melírov.

Prečo spomínam fyzické zdravie? AMK zaberú len v prípade, že vo vašom tele neprebiehajú procesy, ktoré ich účinky vylučujú.  Niekto sa napríklad lieči na štítnu žľazu, alebo užíva iné hormonálne lieky, v dôsledku čoho môže trpieť aj neúčinnosťou enzýmov, nedostatkom mnohých látok a zvýšeným vypadávaním vlasov a rias. Tak isto riasam nepomáha stres, ktorý bráni zásobovaniu korienkov krvou a prakticky ich odstriháva od výživy. Takému človeku sérum z dlhodobého hľadiska zrejme nepomôže a nebude môcť očakávať zázraky. Kým je nerovnováha v tele, jednotlivé orgány nebudú fungovať harmonicky. Ani vlasy a riasy, nech by ste im naservírovali čokoľvek.

Ani moje riasy žiaľ nenarástli dlhšie. Pre presnosť som ich merala posuvným meradlom a naozaj sa ich dĺžka nezmenila ani o milimeter. Rozdiel sa ale prejavil v rýchlosti rastu. A poriadne.

Koncom januára sa mi stala menšia nehoda a pár rias na ľavom oku som vytrhla, alebo vypadli. Vôbec netuším, ako sa to stalo, ale zostali mi na líci a uprostred trsov na viečku po nich ostala viditeľná medzera. Fotky žiaľ nemám, bolo to v čase, keď som bola pripútaná k lôžku a nebola v stave čokoľvek fotiť, písať a dokumentovať. No viem, že keď som chodila na kontrolu a čistenie rany, vždy ma naštvalo, ako vyzeralo ľavé oko s riasenkou. Ako keby som sa nevedela namaľovať... Ale už za dva týždne vyzeralo oko celkom normálne. Dorastený porast síce nedosahoval dĺžku toho zbytku, no prekvapilo ma, že tá škaredá medzera už nebola taká viditeľná. Toto je rozhodne zásluha séra. Na oko som totiž používala len riasenku, ktorá výživu neobsahuje.
 
Sľub č.1: Väčší objem

V sére Gigalash sú prítomné aj iné látky, ktoré už poznáme z objemových riaseniek. Spomeniem napríklad3hydrolyzovaný keratín, kolagén, pšeničné klíčky, kyselinu linolovú, pantenol a alantoín. Toto som už na blogu rozoberala viac krát. Nerozoberala som jedine polysacharidy ako napríklad glykosaminoglykán chitosan (GLYCOSAMINEGLYCANE CHITOSANE). Že polysacharidy tohto druhu v ľudskom tele zastávajú významný podiel v spojivovom tkanive, to viete, ale nepoznáte chitosan. Chitosan obsahujú aj panciere morských živočíchov. Z toho vyplýva, že bez takýchto zložiek by nám možno narástli dlhšie riasy, ale neboli by dostatočne pevné a mohli by sa lámať. 

Už teda máme dlhší rastový cyklus, lepšiu výživu, čo automaticky znamená aj viac pružných rias, ktoré vytvárajú sľubovaný objem. Riasy úplne prirodzene zhustnú, lebo kým tie najstaršie vypadnú, novo rašiace stihnú dorásť do nejakej tej dĺžky a bude sa zdať, že ich naozaj máme viac.  

Toto môžem potvrdiť, pretože odrazu som schopná napísať pozitívnu recenziu aj na riasenku, na ktorú každý nadáva, že mu zlepuje riasy. No tie moje s ňou naozaj nevyzerajú najhoršie. Ale mne sa zdalo, že sérum malo lepší efekt vtedy, keď som ním pretrela aj riasy. Boli totiž nielen objemnejšie, ale aj lesklejšie. Riasenkou to určite nebolo. Takže ten omyl nebol zasa až takým omylom.

Sľub č.4: Lepšia pigmentácia a zhrubnutie

Ako sa blondýn nestane brunetom, tak isto pochybujem, že by sa zo svetlých rias odrazu používaním séra stali tmavé. Tu by som tiež bola skeptická. Každý máme svoju farbu vlasov, rias a bez farbenia to rapídne nezmeníme. Ovplyvníme len kvalitu pigmentu a vlákna. Dobre živený vlas má totiž prirodzený objem, dobrú pigmentáciu a je primerane hrubý.

Žihľavový extrakt (NETTLE EXTRACT) a olej z kvetu horkého pomaranča (BITTER ORANGE FLOWER OIL) je veľkým plusom, pretože oboje sa používa aj pri vypadávaní vlasov. Extrakty bránia premieňaniu testosterónu na DHT, ktorý je častou príčinou nedobrého zásobovania vlasov a rias výživou. Také riasy a vlasy rastú jemné, majú takú nijakú farbu a zvyknú mať krátky aj život. Extrakty teda môžu napomôcť k lepšej farbe a kvalite vlákna.

Aby mali riasy svoju potrebnú pružnosť, bez vlhkosti sa nezaobídu. Na škatuľke sa uvádza propylén glykol a YANKEES EXTRACT. Mne hneď napadla myšlienka, ako sa dá asi vyrobiť extrakt z Američanov. ("Yankees" sú Američania) Napokon som na webe našla informáciu, že ide o glycerínový extrakt a to len na škatuľke chýba slovo "GLYCERINE". Pôvod aj naďalej ostáva veľkou neznámou, ale budem dúfať, že ide o slangový výraz nejakej rastliny s domovinou na americkom kontinente, z ktorej sa získava rastlinný glycerín. :-) A ten tiež prispieva k hydratácii.

Čo urobilo sérum Gigalash a extrakty s mojimi riasami? Farebne výraznejšie nie sú. Zdajú sa však pevnejšie. Riasenky, ktoré predtým každým mrknutím opadávali, odrazu držia lepšie a nezlepujú riasy. No riasenky, ktoré mi riasy zvykni nadvihnúť, mi žiaľ teraz nefungujú až tak dobre. Potrebujem silnejšie stuženie

Moje hodnotenie séra
 
Sérum zatiaľ nemám s čím porovnávať, takže ho zhodnotím slovne.
 
So sérom Gigalash som spokojná. Myslím, že efekt urobilo. Nie však ta, aký sa opisuje na stránkach. Nevidela som gigantickú dĺžku ani objem. Ale na kvalite rias sa používanie séra Gigalash odrazilo. Zlepšenie tim na dotyk a cítim ho aj keď sa líčim riasenkami. Ľahšie dosahujem pekné a oddelené riasy. Akurát ich ťažšie vytáčam, pretože sú od prírody rovné a hoci si zachovali pružnosť, pre ich hrúbku teraz používam silnejšie tužiace riasenky. Tie veľmi jemné a pružné na mne nefungujú.

Jedno balenie séra som už minula pred mesiacom a vidím, že pomáha aj z dlhodobého hľadiska. Asi to nebude navždy, no tipujem, že minimálne tri mesiace až pol roka by mohol účinok trvať. Uvidíme. Ešte mám jedno balenie. Počkám až odoznejú účinky toho prvého a potom ho zasa nasadím. Až riasenky budú vyzerať na mne príšerne, budem vedieť, že je čas. :-)

Obal séra Gigalash po domíňaní
Obal séra Gigalash po domíňaní
Obalu nemám čo vyčítať. Že sa písmo zošúchalo, to je asi po takom dlhom používní normálne. Pendlovala som medzi rodnou dedinou a Žilinou každý víkend a nosila so sebou sérum v kapsičke ako mačka mladé. :-) Negatívne hodnotím škatuľku s preklepmi v zložení a nedostatok informácií, čo to tie "enzýmy EPM" vlastne sú, ak ich má byť naozaj viac a čo výrobca myslel tým rastovým faktorom. Kto je neveriaci Tomáš ako ja a kto sa trošku vyzná v zloženiach a účinkoch, tomu asi tieto informácie príliš veľa dôvery nepridajú.

Tiež mi trošku prekážalo, že mi sérum občas stieklo do oka. Ak som nevystihla to správne množstvo, tak sa tam vždy dostalo trošku a oči sa mi potom zahmlievali a slzili. Nebolo to štípanie ani pálenie, ktoré sa nedá vydržať, ale keď idete do postele s tým, že ste príjemne oťapení, dúfate v okamžité usnutie a potom začnete slziť ako babka pri argentínskej telenovele, to nepoteší.

Pomôže Vám Gigalash? 

Pokiaľ je vašim jediným problémom čas (starneme a schopnosť regenerácie oslabuje), nedostatok niektorých konkrétnych látok a/alebo poškodenie spôsobené nejakou neopatrnou činnosťou (nehoda), nesprávnou starostlivosťou, nekvalitným produktom (odstránenie umelých rias, zlá riasenka či odličovač), alebo dôsledkom doliečenej choroby a práve sa zotavujete, sérum môže výrazne pomôcť. Neviem, ako výrobca dospel k takým číslam, tie sú podľa mňa prehnané, ale výsledky určite uvidíte alebo sa odrazia minimálne na kvalite rias

Tie zvyšné percentá žien si musia vystačiť s efektom čiastkovým. Žijeme v uponáhľanej dobe. Stres je prítomný na každom kroku a znečistenie tiež. Ak zo dňa na deň nezmeníte svoj život, zázračne sa neuzdravíte zo všetkých chorôb, nezbavíte všetkých nesprávnych návykov, nepresťahujete sa na miesto, kde sa zastavil čas a niečo ako stres neexistue, nezačnete piť krištáľovo čistú vodu a papať 100% bio potraviny a nemáte ani len vlasatých predkov, rastovú fázu nepredlžíte. Ťažko môže niekto mať riasy o 90% dlhšie a o 70% hustejšie. Je to genetika, je to prostredie, sú to okolnosti a ste to vy, kto rozhoduje o tom, aké vlasy a aké riasy budete mať. Sérum môže dopomôcť k spokojnosti, no celkový efekt je individuálny.

Sérum na rýchly rast rias v prípade záujmu zakúpite na stránke www.gigalash.sk, kde tiež nájdete všetky potrebné informácie o zložení a účinkoch.
ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

  1. presne toto by som potrebovala, pretože moje mihalnice sú na tom dosť biedne ;D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes