Balea Professional: Oil Repair šampón a olej na poškodené vlasy

Štiepia sa vám vlasy? Alebo sú suché, chýba im zdravý lesk a nedajú sa nazvať poddajnými? Tie moje sú skôr mastné a tak sa už dlho vyhýbam prípravkom s olejom. Ani tieto dva sa mi veľmi nechcelo testovať. Ale potom mi Balea uštedrila riadnu príučku. Mala by som poďakovať, lebo teraz už viem, že nie je olej ako olej.

Keby mi niekto povedal, že sa budem o šampón i vlasový olej na poškodené vlasy biť s mamou, asi ho vysmejem. :-) Už som jeden olej používala, ale nakoniec ho zdedila kamarátka. Pekne mi zaceľoval vlasy, ale na mňa bol príliš mastný. Kamarátkine vlasy ho vstrebávali doslova ako kojenec mlieko. :-) Podobne u mňa dopadli výživné šampóny mojich rodičov. Vždy, keď som si zabudla so sebou zbaliť svoj vlastný šampón a použila mamin regeneračný či objemový, vlasy mi ostali mastné veľmi rýchlo. Nesmela som skrátka nič s olejom a nikto by ma viac nepresvedčil, aby som vyskúšala nejaký šampón s olejom, či dokonca olej. Že prečo som to urobila teraz? Dostala som tieto veci na testovanie. Pôvodne som mala v úmysle použiť mamu ako testovacieho králika a mňa skúšanie nelákalo, ale dostala ma kokosová vôňa. Taká sladká ako čokoládová tyčinka Koko. Pre mňa i pre mamu lákadlo číslo 1. Aj tie ingrediencie sa mi páčili, nuž som sa nevedela dočkať, kedy sa mama začne chystať a pôjde si ako prvá umyť vlasy, aby mi mohla hneď zvestovať svoj názor na tieto nové prírastky v kúpeľni. Či je ten šampón mastný a tak... Než zhodnotím účinky, začneme zasa teóriou.

Zloženie šampónu a oleja

Šampón má super zloženie, ak beriem do úvahy to, čo má prinášať nejaký efekt. Tých látok je tak v pomere 7:9 (ak nerátam vodu), z toho v počte 7 kusov by mali byť účinné látky. Glycerín robí šampón hydratačným. Priťahuje do vnútra vlasovej pokožky i vlasov samotných vlhkosť. Kyselina citrónová a chlorid sodný pomáhajú zbavovať sa nečistôt nahromadených pri vlasových korienkoch. Distearát glykol (GLYCOL DISTEARATE) je emoliencium, ktoré prišlo na pomoc argánovému oleju (ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL), pantenolu (PANTHENOL) a už spomínanému glycerínu. Táto skupinka tvorí unikátny komplex, ktorý vlasy ošetruje, bráni negatívnym zmenám (štiepeniu, lámaniu a pod.), pečatí poškodené miesta, uzamyká vlhkosť vo vnútri, zvlhčuje a zvláčňuje vlasy i pokožku. Argánového oleja nebude v šampóne príliš veľa. Píše sa niekde na konci zoznamu a teda nebude v príliš vysokej koncentrácii. To mi hovorí, že tento šampón ani tak nebude mastný a výživný, ako skôr hydratačný a vlasové vlákna zaceľujúci, čo mne celkom vyhovuje, lebo končeky vlasov sa mi niekedy zvyknú štiepiť. Celý ozdravujúci účinok korunujú super regeneračné pšeničné proteíny. Vlasy už azda ani nepotrebujú viac. Proteín z nich spraví doslova hodvábne vlákna s príznačnou pevnosťou a hebkosťou, ktoré budú pekne držať na svojom mieste. On sa totiž veľmi často pridáva aj do šampónov proti vypadávaniu vlasov na zrýchlenie regenerácie vlasových korienkov, lebo je to základná stavebná surovina pre ľudské tkanivá.

Šampón pení pod vplyvom peničov z lauryl alkoholu (SODIUM LAURETH SULFATE) a penivo-antistatických ingrediencií obsahujúcich PEG (polyetylén glykol), napr. LAURETH-4 a PEG-55 PROPYLENE GLYCOL OLEATE. Takéto i podobné látky síce bývajú v každom šampóne, ale viem, že niektorí ľudia, čítajúci kadejakú dávno neaktuálnu "literatúru strašenia" (od literatúry faktu majú niektoré diela ďaleko), ich len veľmi neradi vidia. Podľa nej sa totiž radia sa do skupiny ingrediencií, ktoré by teoreticky vedeli vyvolať podráždenie a ktoré by mohli byť škodlivé, ak by boli pravda kontaminované, o čom silne pochybujem. Toľko omieľaná kontaminácia 1,4-Dioxánom sa totiž viac týka prípravkov vyrobených zastaralými metódami.

Kritici by sa isto ozvali aj proti použitiu benzoátu sodného a sorbátu draselného, ktorým sa ušla úloha konzervovať a stabilizovať prípravok. Ani tie vraj nie sú bez jediného rizika. Nehovorím, že ich všetky (a aj tie peniče) v a akýchkoľvek množstvách schvaľujem, a osobne som sa však zatiaľ s nejakými reakciami na ne nestretla. Ak vám vadia konzervanty, ktoré po vyčistení pokožky a vlasov prakticky zmyjete, potom s okamžitou platnosťou prestaňte jesť takmer všetky kupované džemy, konzervovanú zeleninu i ovocie a piť sladké nápoje i sirupy. :-)

Poteším všetkých nepriateľov silikónu. V šampóne nie sú žiadne siloxány, ani látky s koncovkou "metikón", čiže silikóny, ktoré by mohli potenciálne zaťažovať pokožku i vlas. Aj na obale sa píše, že je šampón "silicone free". Mňa to teší, lebo šampón sa takto lepšie zmýva a šetrím vodu i životné prostredie.

Predošlá správa sa však netýka oleja. Olej sa radí nie k čistiacej kozmetike, kde silikóny nemajú čo hľadať, ale ku kozmetike ochrannej a možno aj stylingovej. Tento druh produktov takmer vždy obsahuje aj nejaký silikón, pretože od neho čakáme, že ostane na povrchu vlasu a bude ho chrániť či tvarovať.

Máme v ňom hneď dve verzie slnečnicového oleja. Jeden olej je klasický (HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL) a jeden je lisovaný z hybridu slnečnice (HELIANTHUS ANNUUS HYBRID OIL). Ja viem, to slovo "hybrid" znie hrôzostrašne, ale v skutočnosti ide o šľachtený druh. Šľachtením rastlín vznikajú také odrody, ktorým sa menia niektoré vlastnosti. Dám vám dobrý príklad. Aj u nás na Kysuciach pestujem rajčiny. Slnko tu však svieti menej než na juhu a je tu vyššia vzdušná vlhkosť. Kebyže si kúpim akúkoľvek bežnú odrodu, v našich končinách nemám šancu vypestovať plody, ktoré by nenapadla pleseň. Takže pre mňa je ideálna odroda, ktorá vlhkosť znáša lepšie a teda je odolnejšia aj voči plesni. Konkrétne u oleja z hybridnej slnečnice sa šľachtením zmenil obsah a povaha účinných látok. Zatiaľ čo bežný slnečnicový olej je bohatý na kyselinu linolovú, semienka hybridov obsahujú viac oleja s obsahom kyseliny olejovej (ktorú v hojnom množstve obsahuje aj olivový olej). Oleje predstavujú dva druhy dodávanej výživy i ochrany pre pokožku. Olej z hybridov je zdrojom pozvoľne uvolňovanej energie, klasický olej zasa dodáva vlasom k životu potrebné omega-6 mastné kyseliny. Prípravok na vyhladenie a regeneráciu vlasov nám opäť vylepšuje prídavok argánového oleja. Opäť neviem, koľko ho tam je, keďže je uvedený až po slnečnicovom oleji, no rátam, že ho bude viac než v šampóne. Argánový olej vyživuje a posilňuje vlasy. Je to hotová zásobáreň vitamínov a antioxidantov, čo z neho robí ideálneho kandidáta na nápravu vlasov poškodených farbením a častými tepelnými úpravami, ktoré vedia vlásky poriadne preriediť a poničiť. Aj preto som v menovkách uviedla, že je vhodný pre farbené a vypadávajúce vlasy. O oleji viem, že napráva aj poškodenie slnečným svetlom, ibaže mňa trošku odrádza ten limonén (LIMONENE). Ani srnky netušili, čo tu táto vonná ingrediencia, získavaná zo šupiek citrusového ovocia, hľadá. Limonén sa so slnkom nekamaráti, takže olej na stylingové použitie radšej aplikujte len na končeky vlasov, vyhnite sa pokožke. 

Názory a skúsenosti s prípravkami

Šampón na poškodené vlasy:

Má tuhšiu konzistenciu. Je to gél s jemným mliečnym nádychom, ktorý po zmiešaní s vodou a napenením v dlaniach vytvorí kvalitnú penu. Voči obalu nemám jedinej výčitky. Po dizajnovej stránke mu nič nechýba a text (aj ten preložený na etikete) je písaný pútavo, dostatočne veľkým písmenom a dobre sa číta. 

Napriek prvotným obavám, vôbec nie je mastný ani ťažký, zato dokonale zacelí a vyhladí vaše vlásky. Už po ich vyschnutí uvidíte ten rozdiel. Nebudú drsné, ale úplne hladké, poddajné (a voňavé). A to aj napriek tomu, že v šampóne nie je veľa olejov. Mne sa však predsa len o trošku rýchlejšie zmastili pri korienkoch, lebo také už sú moje vlasy. Nie suché, ale mastnejšie.

Mama si všimla, že jej vlasy sa zdravo lesknú. Keď sa minule vrátila od kaderníčky a nafarbenými vlasmi, pár dní sa jej pekne leskli, no pred prvým použitím šampónu ich už mala dosť fádne a nevyzerali veľmi zdravo. Keď si vlasy umyla šampónom a nechala ich prirodzene vyschnúť, prišla zmena. Vlasy dostali svoj pôvodný lesk. 

Dobrá vlastnosť šampónu je aj pôsobenie proti statickej energii. Aj keď si vlasy po umytí vyžehlíte, alebo nasadíte na hlavu čapicu, nemali by byť rozlietané. Moje teda neboli. U mňa je to tak, že buď mi vlasy elektrizujú a vtedy sa rozčesávajú ľahko, alebo držia na mieste, no vtedy ich musím kefovať po maličkých úsekoch, lebo sú zbité ako šľak. Tentokrát ma však prekvapili, lebo rozčesať šli aj ráno (zaľahla som do postele s vlhkými vlasmi) a nelietali ani trošku. Aj mama hovorí, že sa jej vlasy ľahšie rozčesávajú.

Či aj menej vypadávajú, čo nateraz posúdiť neviem. Až ho budem používať dlhšie, dám vám vedieť, no fakticky sú tie moje vlasy trošku pevnejšie. Neviem vám odfotiť výsledok, no zlepšenie vidím na končekoch. Menej sa štiepia a vlasy sa oveľa viac lesknú.


Moje hodnotenie šampónu Oil Repair:

Textúra: stredne hustý gél mliečnej farby
Hydratácia a výživa: 5, vlasy sú hladké, poddajné a tiež sa dobre rozčesávajú
Čistiaci efekt: 4 (u mňa, lebo mám mastnejšie vlasy), mama dala vyššiu známku - 5
Vôňa: krásna sladká vôňa kokosu
Zmývanie: 4, tej peny je trošku veľa, ale napodiv sa aj tak zmýva výborne
Celková spokojnosť: 10 - absolútne spĺňa nároky šampónov určených na daný účel
Cena: 250 ml balenie stojí len 1,69 EUR!
 
celkové hodnotenie - slovom
VYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
čistiaci účinok
http://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg
zmývateľnosť
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie
http://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg




Šampón s olejom veľmi milo prekvapil mňa i mamu. Máme ho v kúpeľni a používame ho obe. Až ho minieme, mame kúpim ďalšie balenie a pre seba skúsim pozrieť niečo na môj typ vlasov. Určite to nie je jediný vynikajúci šampón tejto značky.

Olej na poškodené vlasy:

Mama oleje nepoužíva a za nič na svete ju neviem navnadiť, aby ho skúsila. Takže som ho vyskúšala aspoň ja. Zatiaľ len dvakrát a to pred umytím vlasov. Urobila som si takú kúru. Olej som naniesla na končeky, ktoré neboli mastné. Chcela som vidieť, či budú vyzerať ako mastné alebo čo sa s nimi stane. Vyslovene mastné teda neboli, no po oleji ostali lesklejšie. Ťažko povedať, ako by ten efekt vyzeral na suchých a lámavých vlasoch, alebo na maminých normálnych vlasoch, no mne to príde rovnaké ako olej Matrix - Biolage a neviem si na ten lesk zvyknúť. Olej som preto nechala pôsobiť len pol hodiny a potom vlasy umyla šampónom. Šiel umyť. Pravda je, že s fúkacou kulmou som druhé ráno moc nepochodila (to mi naposledy hovorila aj Lenka, keď skúšala Biolage a ja som jej neverila), vlasy som musela natužiť lakom a aj tak moc nedržali, zato mali pekný lesk. Tentokrát už nie taký olejový. Vlasy odrážajú svetlo asi tak, ako keď ich prehadzujú modelky v reklamách. Vyzerá to veľmi pekne, takže opäť spokojnosť aj napriek (pre mňa obmedzenému) spôsobu použitia.


Prekvapuje ma, ako rýchlo sa olej vstrebáva. Pri testovaní na chrbte ruky som si pokožku pár krát pretrela dlaňou druhej ruky. Aj som zanadávala, že prečo skúšam olej práve vtedy, keď mám pred sebou notebook bez myšky a budem musieť čakať, aby som si neumastila touchpad, ale on sa prakticky do pár sekúnd vpil do pokožky. Pár pretretí a ruky nielenže neostali lesklé, ale ani mastné. Ani nie za minútu som mohla pokojne pokračovať v písaní. Hneď mi napadlo, čo za super šľachtený druh to výrobca použil, že má olej takéto vlastnosti a chytili ma pochybnosti, či bude olej naozaj chrániť vlasy.

Tak som na druhý deň teda spravila ešte jeden experiment. Celé doobedie som pracovala v záhrade. Prirodzene, nedala som si schválne rukavice a moje ruky dostali aj niekoľko dávok mydla. Oboje ich dosť vysušilo. Potom prišiel rad na olej. Niekoľko kvapiek pokožku vyhladilo a dodalo jej aj trošku vlhkosti. Neostali pravda také mastné a mäkké, ako keď si dáte hydratačný krém, no neboli ani suché. Ďalšia fáza testu spočívala v opätovnom vystavení rúk vode. Jednu som opláchla mydlom a teplou vodou a druhú som strčila pod chladnejšiu vodu. Ak by olej nedržal stabilne v pokožke a vlhkosť nebola zapečatená, potom by ruku teplá voda zbavila ochrany a bola by zasa suchá. Ale teplá voda ani mydlo ruke nespravili nič. Studená voda po povrchu druhej ruky nekĺzala. Pokožka sa správala ako pri bežnom umývaní rúk, čo je dôkaz, že ochrana ostáva. Nie je to žiadny nepriedušný a vodeodolný film, ale zasa nie je ani taký slabý, že by výživa mala unikať smerom von a vytvárať mastnú vrstvu. Veľmi milé a nečakané prekvapenie.

Ani proti baleniu nemám výhrady. Nie je také luxusné, ako u oleja Biolage od Matrix, ale zasa uznávam, že stojí ani nie polovicu z jeho ceny a na etikete nechýba žiadna dôležitá informácia. Kebyže sa mám podľa obalu rozhodovať, či kúpiť / nekúpiť, tak ho isto kúpim.


Balea vs. Matrix
Neviem prečo, ale tomuto plastovému otáčavému zobáčiku verím viac, než luxusnému baleniu s vrchnáčikom. Keď zobáčik oleja Balea zvŕtnem na stranu, dávkovač je zaistený pred stlačením a neunikne jediná kvapka. Avšak k tomu ho potrebujem pevne uchopiť. Nejde ním ľahko otáčať. Úplne bez obáv by som ho vložila do kozmetickej taštičky a vybrala sa s ním na cesty.

Olej od Matrix má síce rovnaký patent, ale viem si predstaviť ten moment, keby mi v taške o niečo zavadil. Jeho povrch je členitý a drsný, takže sa to stať môže. Podľa mňa nič neuchráni ani čiapočka, ktorá relatívne pevne drží, lenže zo skúseností viem, že tieto vrchnáčiky sú pevné len dovtedy, kým sú nové. Potom odletia pri každej príležitosti. Nemala by som odvahu cestovať s ním bez toho, aby som vrchnáčik aspoň prilepila páskou.

Moje hodnotenie oleja Oil Repair:
Textúra: hustejšia a hladká, úplne ako olej
Hydratácia: 3
Výživa: 5
Vôňa:
príjemná, kokosová
Celková spokojnosť:
8, ale človek so suchými vlasmi by dal isto vyššiu známku
Cena: 3.29 EUR za 100 ml


celkové hodnotenie - slovom
VYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobku

efekt tesne po aplikácii
efekt v dlhodobom horizonte
vôňa
zmývateľnosť
zloženie
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie


Olej budem určite používať, ale kvôli svojej citlivej pokožke a tomu limonénu so silikónom ho zužitkujem len spôsobom, ktorý som popísala vyššie, čiže pred umytím vlasov ako kúru na končeky. A možno si ním z času na čas ošetrím aj ruky pred alebo po práci, lebo na rukách také zložky nevadia. Vôňa oleja nie je príliš silná a tiež sa mi páči dávkovanie. Nič nemusím otvárať, len stlačím pumpičku. Koncentrácia argánového oleja bude azda menšia, no aj tak je tento olej dobrým príkladom toho, že aj za menej peňazí môžete dostať kvalitný výrobok na vlasy. 

Pokiaľ sa vaše vlasy nelesknú od mazu, ako tie moje a máte ich skôr suchšie, jednoznačne odporúčam túto kombináciu prípravkov. Za 5 EUR máte prakticky kompletnú starostlivosť.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes